2022-2023-as
tanév
2022. október Erasmus+ napok 2020-as projektünk Padlet oldala 2022. május 2-7 között négy pedagógus Rómában vesz részt job shadowing látogatáson. 2022.. április 5-én a Digitális Témahét keretében online kapcsolaton keresztül tájékoztatták a Diákönkormányzat gyűlésén résztvevő sok-sok gyereket a z első napi élményeikről a Koppenhágában tanulmányúton lévő pedagógusok.. Ezt követően a törökországi Sakaryában és Isztambulban job shadowing látogatáson résztvevő pedagógusok tartottak élménybeszámolót, majd egy rövid kis vetélkedővel zártuk a délutánt. Képek. Prezentációk 2022. április 4-9. között a 2020-as projekt keretében dániai job shadowing látogatáson vett részt 4 kolléga. Képek. 2022. március - április a 2021-es pályázatunkhoz kapcsolódó tanfolyamok kiválasztása, előkészítése, előregisztrációját végezzük el. 2022. március 20-26. között job shadowing látogatáson vett részt 3 kollégánk a 2020-as projekt keretében Isztambulban. Képek. 2022. február 23-án a diákönkormányzati gyűlésen Medgyesi Zita tanítónő számolt be a 2021 decemberében Helsinkiben megtartott Erasmus+ tanfolyamon szerzett élményeiről. Képek Folyamatos kapcsolatban vagyunk a partner debreceni iskolákkal, akikkel kicseréljük a projktekhez kapcsolódó tapasztalatainkat. A szervezés a járványhelyzet miatt még mindig meglehetősen körülményes. A sepsiszentgyörgyi Mikes Kelemen Elméleti Líceum pályázati koordinároainak munkáját az akkreditációs pályázathoz kapcsolódó szervezési munkában folyamatosan segítjük. Ők korábbi Erasmus+ KA2-es projektparnereink voltak. l 2022. februárjában beadtuk az akkreditációs projektünkhöz a pénzügyi pályázatot. 2022. január 21-én érkezett a jó hír: Erasmus+ KA1-es akkreditációs pályázatunk sikeres, támogatást nyert. 2022. január - megjelent a Tempus Közalapítvány Pályázati pavilon c. kiadványa, amelyben az online oktatás és Erasmus kapcsolatáról készült riport olvasható Seressné Barta Ibolyával az 52. oldaltól Erasmus+ a Covid alatt: a projektmegvalósítás digitális terei címmel. 2021. december 31-ével zárult a 2019-es KA1-es projektünk. Készül a záróbeszámoló. A résztvevő pedagógusok beszámolói megtekinthetők itt. 2021. december 14-én megrendeztünk hagyományos könyvtári karácsonyunkat, ahol Írország és Spanyolország karácsonyi hagyományairól is hallottunk érdekes beszámolót. 2021. december 13-18. között Medgyesi Zita tanárnő Helsinkiben vett részt Erasmus+ tanfolyamon 2021. decemberében jelent meg a Könyvtárostanárok Egyesülete által kiadott KIs KTE Könyvek sorozat 11. kötete Iskolai Könyvtárak a Digitális Műveltségért. Ebben a kötetben jelent meg kollégánk, Seressné Barta Ibolya írása Hogyan feszegessük a határainkat? Iskolai könyvtárosok/könyvtárostanárok lehetőségei a nemzetközi projektekben. Itt kiemelt szerepet kapnak az intézményhez köthető Erasmus projektek. 2021. november 8-án a 2019-es projektünk zárása jegyében kézműves foglalkozást, november 11-én pedig projektzáró vetélkedőt tartottunk felső tagozatos diákoknak. 2021. október 17-25. között a 2020-as KA1-es pályázatunk keretében négy pedagógus job shadowingon vett részt két cordobai iskolában. 2021. októberében beküldtük az új Erasmus+ akkreditációs pályázatunkat. 2021. szeptember 29-én a Debreceni Tankerületi Központtal közösen várjuk az Erasmus+ program koordinátorait szakmai tapasztalatcserére az Erasmus koordinátorok Klubja keretében. 2021. szeptember 27-én a 2019-es pályázatunk keretében négy pedagógus szakmai látogatásra utazott az Erasmus+ KA1-es projekt keretében a törökországi Sakaryaba. Frissült iskolánk Erasmus+ fala: a nyári mobilitásokról olvashatnak, láthatnak információkat A Könyvtárostanárok Egyesülete által kiadott Kis KTE könyvek legújabb kötetében, amelynek címe Iskolai könyvtárak a digitális műveltségért iskolánk könyvtárostanárának, Seressné Barta Ibolyának írása is megjelent Hogyan feszegessük a határainkat? Iskolai könyvtárosok/könyvtárostanárok lehetőségei a nemzetközi projektekben címmel Elkészült a Diákönkormányzattal közösen az a programterv, amelyben az Erasmus+ mobilitásokon résztvevő kollégák beszámolnak a gyerekeknek a tapasztalataikról, élményeikről |
2020/2021-es
tanév
ERASMUS
KA1 2020-2021 2021 nyarán elindultak a továbbképzések a pedagógusok számára: 2020-as projektünk keretében: 4 fő Spanyolországban 1 fő Norvégiában 2 fő pedig Írországban 2 fő Görögországban tanult a nyári időszakban A 2019-es projekt keretében 1 fő Spanyolországban, 1 fő Írországban tanult. 2021. májusában a Digitális Témahéten - az Erasmus+ tanfolyamon tanultak felhasználásval - a projektünk az országos pályázaton különdíjban részesült. 2021. április 15-én a Könyvtárostanárok Egyesületének tavaszi szakmai napján Seressné Barta Ibolya Az iskolai könyvtár lehetőségei az Erasmus programban címmel vezetett online műhelyfoglalkozást. A rendezvény linkje. Beszámoló a rendezvényről. 2020 novemberében és decemberében az Erasmus+ tanfolyami tapasztalatok felhasználásával a Szülő-suli program keretében elkészítettük iskolánk Digitális Oktatási Stratégiáját, illetve egyes területekhez linkgyűjteményt és applikációk használatához segédanyagokat hoztunk létre.1. 2. 3. 4. 5. 2020. december : megkezdtük a 2019-ben és 2020-ban elmaradt mobilitások átszervezését, előregisztrációját 2021-re. 2020. júniusától elindult a "A tanulás a legerősebb fegyver, amivel megváltoztathatjuk a világot" (Nelsom Mandela) című projektünk. ERASMUS KA1 2019-2020-as tanév A 2020. januártól augusztusig terjedő időszakra minden mobilitás elmarad a vírushelyzet miatt. ONLINE képzéseken is részt vettünk: 2 kolléga az EUNEOS Erasmus+ képzésén vett részt 1 kolléga a Harvard University EDX képzését végezte el Leaders of Learners címmel. A Digitális Témahéthez kapcsolódó több online képzésen is részt vettünk. Pedagógusok digitális kompetenciájának megújítása képzésein több kolléga is részt vett az EFOP támogatásával. 2020. áprilisától létrehozott digitális oktatást segítő anyagaink. 1. 2. 3. A Google Classroom felületén létrehoztunk felső tagozatosoknak is egy Digikönyvtárat, illetve pedagógusoknak Digitanárit. Az applikációk használatához útmutatókat készítettünk. Az Erasmus+ tanfolyamokon tanultak sokat segítettek ebben . 2020. áprilisában elkészült egy videó az új Erasmus KA2-es partnerünk koordinálásával a világ számos országában élő kollégával: Együtt sikerülni fog! Megtekinthető ide kattintva. 2020. áprilisában újabb Erasmus+ KA2-es projektet adtunk be. 2020, március 11, Sajnos a koronavírus fertőzések miatt kialakult helyzetre tekintettel nem utaztak el kollégáink Finnországba és Törökországba. 2019. március 9-14. között négy kolléga jobshadowing látogatásra a torokországi Sarakya városába látogat. 2020. március 8-13. között Medgyesi Zita tanárnő a finnországi Oulu városában vesz részt szakmai tanfolyamon. 2020. február újabb Erasmus+ KA1-es projektet adtunk be 2020. február 5. Elkészült Claudia Mota projektkoordinátor YOUROPE: You in Europe Erasmus+ KA2-es projektünkről szólő az Iskolai Könyvtárosok Nemzetközi Konferenciáján megtartott előadásának fordítása . Itt olvasható: eredeti cikk, fordítás, prezentáció 2019 októbere és 2020 február 4-e között az új KA1-es pályázatunkon dolgoztunk. A pályázat beküldésre került, izgatottan várjuk az eredményt. 2019. december 11-én a Debreceni Tankerületi Központtal találkozót, szerveztünk azoknak a kollégáknak, akik pályázatírás előtt állnak, illetve pályázat megvalósításán dolgoznak. Fotók 2019. november 21-én pedagógus kollégáknak és a szülői munkaközösség vezetőjének tartottak élménybeszámolót az izlandi tanulmányúton résztvevő kollégák. Fotók 2019. október 19-26. között négy pedagógsunk Izlandon, Reykjavikban szakmai tanulmányúton vett részt. Fotók. 2019. augusztusában Sebőkné Filep Anikó tanárnő vett részt angol tanfolyamon Máltán. Fotók 2019. júniusában elindult a "Csak az tudja, hogy meddig mentünk el, aki azt látta, hogy honnan indultunk el" (Jókai) című pályázatunk elindult. |
2018-2019-es tanév
ERASMUS
KA1 2018-2019 A TEMPUS Közalapítvány értesítése: "Örömmel értesítjük, hogy a Tempus Közalapítvány kuratóriuma a felkért független szakértők szakmai értékelése alapján intézményük 2018-1-HU01-KA101-046967 számú, „"A jó nevelő örök tanuló, s azonnal fölismeri, ha nálánál különb tanítványra talál." (Pilinszky János)” című pályázatát támogatta." 2018/2019-es tanévben 6 pedagógusunk tanulhat különböző külföldi kurzusokon. 2019. augusztusában Bányainé Orbán Enikő tanárnő Dublinban angol nyelvtanfolyamon gyarapította nyelvtudását. 2019 júliusában Seressné Barta Ibolya és Vezendi Katalin tanárnők Barcelonában, illetve Firenzében vettek részt IKT tanfolyamon. 2019. áprlilis 2-én megjelent a cikk Kucskár Katalin tanárnő Dániai tanulmányútjáról. Itt olvasható 2019. május 6-án Kucskár Katalin tanárnő Dániai tapasztalatairól, Katona Ágnes tanárnő pedig máltai tanulmányairól tartott előadást. Képek 2018. november 12-én a diákönkormányzat képviselőinek tartott élménybeszámolót Szuszikné Medgyesi Zita tanárnő skóciai élményeiről. Képek Medgyesiné Szuszik Zita Edinburghban vett részt angol tanári tanfolyamon. A tanulmányúról szóló cikk itt jelent meg. Katona Ágnes Máltán fejlesztette angol nyelvtudását. A tanulmányútról szóló cikk itt jelent meg. |
YOUROPE
projektünk a második évébe lép. Jelentős esztendő lesz ez a
számunkra, hiszen 2019. március 24-30. között négy ország diákjait és
tanárait fogadjuk az iskolánkban. |
2018/2019-es
tanév
2018. március 24-30. között várjuk
a török, portugál, finn és erdélyi gyerekeket.
Köszönjük az Eurocell 3000 Kft-nek, hogy a találkozóhoz segítséget
nyújtott.
Köszönjük Komócsin Sára munkáját, amellyel elkészítette a projekttalálkozóra az Európai vonatunkat.
Köszönjük szépen a West Friends
tánccsoportnak, hogy fellépésükkel és tánctanításukkal színesítették a
programunkat. Kép
Köszönjük szépen a szülőknek és
nagyszülőknek a gondos kézimunkával elkészített ajándékokat, az
ajándéktárgyakat.
Segítség, hogy többet tudjanak
rólunk:
GYERMEKEK JOGAI / CHILDREN'S RIGHTS |
2017/2018-as
tanév
YOUROPE
- ez az új projektünk címe, amelyben portugál,
finn, török
és román iskolákkal dolgozunk együtt. Az első évben Európa
múltjával és jelenével ismerkedünk, a második évben pedig megpróbáljuk
megfogalmazni, hogy milyen legyen A mai fiatalok többsége keveset tud arról, hogy mi történik a világon és különösen Európában. Ez a projekt rólatok szól Európában, és nem valaki másról. Ezért úgy véljük, hogy erős európai hozzáadott értéket képvisel. A diákok is komoly előítéleteket mutatnak mások felé, nem veszik észre, hogy kultúrájuk, kontextusaik és tapasztalataik eltérnek egymástól. A célcsoportok a 10-15 éves diákok. A fő cél az, hogy előmozdítsák: a látókörük bővülését, az interkulturális kommunikációt, a társadalmi befogadást, a kultúrák és hagyományok közötti hasonlóságok / különbségek ismeretét, valamint pozitív hozzáállást / mások iránti tiszteletet. A projekt során a munkát a következő célok szerint tervezzük: 1. év
témája:
"GLOCÁLIS EURÓPA (egyensúly
a globális és a lokális között): olyan
tevékenységek,
amelyek az európai múltra összpontosítanak, hogy jobban megértsék a
jelent;
Tevékenységünk. . 2. év témája: Milyen a jelen, milyennek szeretnéd a jövőt Európában? Partnerek:
PREZENTÁCIÓK A FINNORSZÁGI TALÁLKOZÓRA PARTNEREINK PREZENTÁCIÓI PREZENTÁCIÓK A MÁSODIK VILÁGHÁBORÚRÓL, ILLETVE A HOLOKAUSZTRÓL A SEPSISZENTGYÖRGYI TALÁLKOZÓ KÉPEI ROMÁNIÁBA KÉSZÜLÜNK A MÁSODIK PROJEKTTALÁLKOZÓRA 2018. MÁRCIUS 4-10-IG KARÁCSONYI KÖNYVÜNK KARÁCSONYI SZOKÁSOK |
ERASMUS
KA1-ES
PÁLYÁZATUNKAT A 2018-AS ÉVRE IS BEADTUK |
ERASMUS
KA1-es "A
NYELVKINCS EGYÚTTAL GONDOLATKINCS" című pályázatunk záróbeszámolja
elkészült. MAGYAR NYELVŰ ÖSSZEFOGLALÓ Debrecen legnagyobb lakótelepének egyik iskolájában a tanulók jelentős része hátrányos helyzetű diák. A pedagógusok a hátránykompenzálást és a tehetségek gondozását kiemelt feladatnak tartják. Nemzetközi kapcsolatok, programok révén is igyekeznek ezt segíteni, a lehetőségeket bővíteni. Ebben a törekvésben a szülők is támogatják az iskolát. Ahhoz, hogy a nemzetközi kapcsolatok bővüljenek elengedhetetlen, hogy egyre több pedagógus legyen képes megfelelő szinten kommunikálni idegen nyelven. Eddigi sikeres nemzetközi projektjeinkben ez volt legfőbb hiányosságunk. Ezen kívántunk változtatni azzal, hogy ezt kiemelt feladatként kezeljük. 5 pedagógusnak (nyelvtanároknak, intézményvezető-helyettesnek, történelem-földrajz szakosnak, illetve könyvtárostanárnak) biztosított lehetőséget a projekt arra, hogy angol nyelvtudásukat, kommunikációjukat, illetve IKT kompetenciáikat fejlesszék. A mobilitások során szerzett tapasztalatokat a tantestülettel, a diákönkormányzattal, illetve a tanítási órákon a diákokkal is megosztották, a jó gyakorlatokat saját óráikon is alkalmazták/alkalmazzák. A projekt időszaka alatt az iskola nemzetközi kapcsolatai, tovább bővültek testvériskolai, illetve Erasmus+ KA2-es induló projekttel, ahol a megszerzett ismereteket tovább hasznosíthatják. Az élmények és tapasztalatok ösztönzőleg hatnak a tantestületre, növeli a motiváltságot a diákok körében a nyelvtanulás iránt, illetve a tanórák színesebbé érdekesebbé válnak az elsajátított IKT alkalmazások felhasználásával. A projekt során keletkezett dokumentumokat az iskola weblapján közzétettük, bárki számára hasznosíthatóak. A projekt során keletkezett szervezési és tartalmi tapasztalatainkat megosztottuk az Erasmus Koordinátorok Klubja keretében a városunkban projekteket koordináló kollégákkal, így számos iskolával is közvetlen kapcsolatba kerültünk. ANGOL NYELVŰ ÖSSZEFOGLALÓ In the biggest blocks of flats in Debrecen, most of the students are in disadvetigous position. The teachers put emhasies on helping them and the talented students too. International partnership programmes give great possibilities for that. The parents are also partners in this process. For the expanding of international partnership programmes it's neccessary that more and more teahcers would be able to communicate in a foreign language. This was the lack earlier in our international programmes. We wanted to to change this to handle it as an emphasized task. For nine of our teachers (elementary, teachers for special needs students, vice-headmaster) the project gave the chance to develop their language, communication and ICT skills. The experiences gained during the mobility sessions are shared with students, the student government and the teachers’ staff, and good practices are also applied / used in their own lessons. Throughout the project, the international contacts of the school were further expanded with the twin school and Erasmus + KA2 start-up projects, where the acquired knowledge can be further utilized. Experiences have a stimulating effect on the teaching staff, increases student motivation for language learning, and lessons become more colourful with the usage of the acquired ICT applications .The documents generated during the project are published on the school's website and can be used by anyone. Our organizational and content experiences during the project were shared with colleagues coordinating Erasmus projects in our city, and being the members of the Erasmus Coordinators Club, and we have also been in direct contact with a number of schools. Report Form Felhívás: 2016 KA1 - Egyének tanulmányi / tanulási célú mobilitása A PROJEKT EREDMÉNYEI A fejlesztési
tervben célul
tűztük ki azt, hogy a magyarságtudat erősítése mellett (melyet jól
támogat a Határtalanul program is) lehetőséget adjunk a diákoknak a
kitekintésre, más kultúrák megismerésére, befogadására, idegen nyelven
történő kommunikációra. A projekt során minden mobilitást nemzeti
nappal/napokkal zártunk, melyen a diákok kiállítás, élménybeszámoló és
vetélkedő keretében ismerkedhettek meg azzal az országgal, ahol a
tanáruk kurzuson vett részt. Így rendeztünk nagyon jól sikerült ír és
máltai napot, illetve szeptember folyamán rendezzük meg az angol és a
norvég napot. Ezeket nagyon várják a diákjaink, érdeklődőek, szívesen
ismerkednek más népek szokásaival, iskolarendszerével, érdekes
tájaival, híres embereivel.
Évek óta hagyomány a könyvtári karácsony, melynek keretében különböző népek karácsonyi szokásait ismerhetik meg a gyerekek. Így sor került az ír és a máltai szokások, illetve egy másik pályázat kapcsán az izlandi hagyományok megismerésére. A nemzeti napokhoz kapcsolódó kiállításokat a pedagógusok és az iskolába látogató szülők, vendégek is szívesen nézegetik. Célul tűztük kis az intézményünk nemzetközi kapcsolatainak bővítését, amely szintén megvalósult: tovább él a testvériskolai kapcsolatunk a Pruszcz Gdanskiban lévő iskolával, továbbá Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Finnországban is testvériskolai megállapodást írt alá intézményvezetőnk. Emellett az elmúlt tanévben lengyel, spanyol és izlandi diákokkal vettünk részt eTwinning programban. Újra pályáztunk KA1-es projekttel, ami sajnos forráshiány miatt nem került támogatásra, de a KA2-es pályázatunk sikeres lett, így rövidesen indulhat a két éves projektmunka, amelybe a pedagógus kollégák és diákok is bekapcsolódhatnak, szélesíthetik ismereteiket, fejleszthetik idegen nyelvi kompetenciáikat, módszertani ismereteiket és emberi kapcsolataikat. A fejlesztési tervben szóltunk arról, hogy legalább a pedagógusok 35 %-a beszéljen idegen nyelven. Ezt még sajnos nem sikerült elérni, de dolgozunk rajta, és próbálunk keresni olyan lehetőséget, ahol az alapszintű nyelvtudásig el tudjuk juttatni kedvezményesen a kollégákat. Ez lenne az első lépcső. Korábban volt a Világ - Nyelv program, amely nagyon jó lehetőség volt. Szeretnénk, ha újra mód nyílna erre. A projektben résztvevő kollégák határozottabb nyelvhasználók, biztosabb tudással rendelkeznek, a nyelvtanfolyamon részvevő kolléganő, intézményvezető-helyettes is egyre inkább képes arra, hogy szakmai kurzusokon is részt vegyen. A kurzusokon résztvevő kollégák beszámolói a tantestületi, illetve a munkaközösségi értekezleteken motiváltabbá teszik a kollégákat is újabb ismeretek elsajátítására más nyelvi környezetben. Félénkséget még mindig tapasztalatunk, de egyre több az érdeklődő, és reméljük, hogy a jövőre beadandó KA 1-es pályázatunkba már több új kolléga is bekapcsolódik. Nagy várakozással tekintünk az induló KA2 projekt elé, hiszen új kihívásokat tartogat, új partnerekkel, és bízunk benne, hogy egyre kevesebb nyelvi akadállyal. Intézményvezetőnk is elkötelezett a nemzetközi kapcsolatok kiszélesítésében, és segíti ezeket a törekvéseket. Nyelvtanár kollégáink számára is sok hasznos ismeretet nyújtottak a tanfolyamok, és visszatérve azt állapították meg szomorúan, hogy nálunk a legkevesebb a nyelvórák száma. Például egy lengyel ötödikes tudása már messze meghaladja az átlag magyar ötödikesét, mert korábban és nagyobb óraszámban kezdték a nyelvtanulást. A megismert módszereket beépítették tanítási óráikba, több módszert nem csak nyelvórán lehet hasznosítani, így színesebbé, érdekesebbé vált a munkájuk. Fontos területnek jelöltük meg az új módszerek és IKT eszközök alkalmazásának fejlesztését. Ennek érdekében két kolléga is részt vett ilyen témájú kurzuson. Az ott szerzett ismeretet munkaközösségi értekezleteken, kisebb csoportokban vagy egyéni beszélgetések során osztották meg az iskola pedagógusaival. Sajnos az óriási óraszám miatt nagyon nehéz olyan időpontot találni, amely sok kollégának jó, de kisebb csoportokban ez megoldható. A tanfolyam során nagyon sok új eszközzel ismerkedtünk meg, nem tudtuk még eddig mindet bemutatni, alkalmazni, de továbbra is tervezzük az összejöveteleket, ahol egymást tanítva tanuljuk az új módszereket és eszközöket. Úgy tekintünk erre, hogy elindult egy folyamat, amelynek még beláthatatlan a vége. Szervezzük továbbra is a városunkban működő vagy pályázni kívánó Erasmus+ koordinátor kollégák "klubját", melyet még a Comenius korszakban hívtunk életre azért, hogy a tapasztalatainkat kicseréljük, örömeinket, gondjainkat megosszuk. Ebben az évben 5 debreceni iskola kapott támogatást a KA2-es projektjére, és igyekszünk ezeknek és a tavaly indult projekteknek a koordinátorait összefogni. Találkozókat, tapasztalatcseréket szervezünk. Legközelebb a tankerület képviselőit is meghívjuk. Ezek az alkalmak lehetőséget adnak a disszeminációra, egymás programjainak megismerésére is. Azt gondoljuk, hogy a fenti eredmények hozzájárulnak ahhoz is, hogy iskolánk vonzereje évek óta nem csökken, nincs gondunk a beiskolázással, osztályaink nagy létszámmal működnek, a szülők szívesen hozzák ide gyerekeiket. |
Elkészült az ÖTLETTÁR,
amelybe a kuzusokon elsajátított
nyelvtanulási,
nyelvtanítási és IKT-s módszereket, alkalmazásokat gyűjtöttük egy
csokorba. Az Ötlettárat még tovább szerkesztjük. Letölthető innen. |
2017.
szeptember
21-én a Tempus Közalapítvány projektindító szemináriumán vett
részt Seressné Barta Ibolya tanárnő. |
ELINDÍTOTTUK
IKT
HÍRLEVELÜNKET, amelyben a különböző kurzusokon
szerzett
tudásunkat szeretnénk megosztani a kollégákkal körlevélben, illetve a
weblapunkon bárki számára hozzáférhetővé tesszük. |
ERASMUS +
KOORDINÁTOROK KLUBJA 2017. szeptember 18-án újra talákozót szerveztünk, melyre a tankerület képviselőit is meghívtuk, hogy a projektindítással kapcsolatos kérdéseket megbeszéljük. 2017. augusztus 30-án találkoztak az Erasmus+ Koordinátorok Klubjának tagjai, hogy megbeszéljék a pályázati eredményeket és a szerződéskötéssel kapcsolatos kérdéseket. ERASMUS+ KEZDŐKNEK |
A 2017-2019 közötti
időszakban
indulhat a Yourope című KA2-es projektünk portugál koordinátorral,
román, finn és török partneriskolákkal. |
2016-2017-es
tanév
KISKOKOS |
2017.
júliusában Osloban
és Londonban tanulhattak pedagógusaink. London A nagy hagyományokkal rendelkező St. Giles International London Central nyelviskolában tanulhatott angolul két hétig iVezendi Katalni tanárnő. beszámoló sajtómegjelenés fotók az iskola saját fotói Oslo Iskolánk két pedagógusa, Molnár József és Seressné Barta Ibolya IKtT ismereteiket gyarapították. egy hétig. beszámolők 1. 2. sajtómegjelenés fotók |
PREZENTÁCIÓK |
2017. május
30-án iskolánk
két pedagógusa vett részt a 30 éves az Erasmus+ konferencián.
Budapesten. A konferencia programja megtekinthető itt.
|
2017.
május 16-án a Tempus
Közalapítvány szervezésében a záróbeszámoló elkészítését
segítő szemináriumon vett részt Ibolya néni. |
2017. áprilisában
kaptuk a hírt,
hogy sajnos a 2017-2018-as tanévre beadott KA1-es pályázatunk nem nyert
támogatást. Iztagottan várjuk a pályázat szöveges bírálatát,
hogy
jövőre ezeket kijavítva újra pályázhassunk. |
2017. március 20-án
elkészült és
véglegesítettük a 2017-2019-es időszakra készült Erasmus+ KA2-es
iskolai együttműködési pályázatunkat. YOUROPE címmel. |
2017. március
8. Máltai
nemzeti napot tartottunk. Az aulában kiállítás, a könyvtárban
vetítés, élménybeszámoló és vetélkedő volt. |
2017. február
8. Ír
nemzeti napot szerveztünk a diákönkormányzat képviselőinek.
Az
aulában kiállításon ismerkedhettek a gyerekek Írországgal, a
könyvtári vetélkedőn filmet néztek, érdekes feladatokat oldottak meg,
ír zenét hallgattak és dalt tanultak. A naphoz kapcsolódó
részletesebb infromációkért görgesse le az oldalt. |
2017.
január
31.KA1-es
pályázatunk véglegesítése, "A tanár az a gyerek, aki legtovább jár iskolába" (Juhász Gyula) címmel adtuk be a pályázatunkat Sajnos forráshiány miatt nem került támogatásra. |
2016. december
13-án a
hagyományos könyvtári karácsony alkalmából Írország és Málta karácsonyi
szokásairól meséltünk a diákoknak. |
2016. december- 2017.
február:
KA2-es pályázat partnereivel egyeztetés, a pályázati anyag megírása.
Partner országok: Portugália, Románia, Finnország, Törökország és
Magyarország. A projekt címe: YOUROPE. ÖSSZEFOGLALÓ The Erasmus+
project YOUROPE:
You in Europe comes as an answer to the need of training young European
students to be people with a proactive attitude when facing the
challenges and opportunities that life offers them at the present and
will offer them in the future. There are people who act naturally in
this way, with an entrepreneurial attitude which drives them in all of
their lives. However, in the majority of the cases, the learning and
the training we have received condition our way of facing the
situations ahead of us. Therefore, the partners in this group of
schools believe that by providing the young people with a good training
in European citizenship/history, tolerance, sense of inclusion and
respect for others, ICT learning and language awareness, they will
undergo a change of vital attitude: not conforming to reality as it is
but transforming it and molding it to bring happiness to people.
Moved by this belief, we have designed a project whose objective is to
train young European students to develop a proactive and conscious
attitude towards their country, continent and the world in all their
vital aspects (personal, educational, social and working areas). This
project will be developed in the next two years offering many young
students from the 5 partner schools the chance of being trained and the
necessary significant experiences to turn into well-prepared citizens
of the world.
We will set off with 10-15 year-old students and, as the project
develops, they will learn to identify their assets and strong points,
to collaborate with the rest of the young Europeans in the generation
of creative ideas as answers to the international challenges. They will
also learn how to use communication strategies, as well as a
collaborative work, to present their ideas. They will, definitely,
receive the suitable training and will put it into practice proving
that they are capable of transforming the reality they have chosen to
alter. Finally these young students will have a better preparation to
become mentors of change for themselves and for the others. Learning
about Europe’s past to understand the present better and prepare for
the future should be a priority in all European countries and this
project can be an adequate answer to this need. The activities will be
focused on the fulfillment of these objectives and the methodology used
to put them into practice will be mainly active, cooperative and
experimental: search for information and investigation, group work with
the assumption of particular responsibilities, making up of different
and innovative solutions, using ICT tools in context, practising the
English language to really communicate with others and widening the
cultural and social horizons. All activities will be disseminated in
the Facebook group page and in the eTwinning platform. The impact that
the project YOUROPE is expected to have over the participants is that
they improve both their abilities and their attitudes in relation to
school and the job market, their skills, self-esteem and confidence
when facing the challenges and problems that life may bring. If these
objectives are reached, we will be doing the right work, entirely
corresponding to some of the headline targets of the European strategy
2020, namely: employment; research and development; education; social
inclusion and poverty reduction
(http://ec.europa.eu/europe2020/europe-2020-in-a-nutshell/index_en.htm).
Simple innovations like those we propose can make a difference in the
improvement of employability, entrepreneurship and ICT preparation for
the future. The students will feel better trained to lead, first their
school work and, later, their social and working tasks. If the project
is efficient, it is expected to have a long term benefit on the
students because what they need is a change of mind to face life. The
teachers are expected to improve their language and teaching
competences, which will also influence their own personal satisfaction
and the valuing of their daily work as active trainers who help
students with the necessary skills.
Parents will be moved by their commitment to the education of their
children and by an improvement in their attitude to support them in
their future innovation initiatives.
Támogatást nyert. |
2016.
december - 2017.
január: Erasmus+ KA1-es kurzusok
visszaigazolásainak
beszerzése, a pályázat megírása, továbbítása a
tankerületnek. |
2016. november
24-én az izlando
Fossvogsskóliban Seressné Barta Ibolya ismertette
az
Erasmus+ KA1-es és KA2-es pályázati lehetőségeket, illetve új
együttműködésről egyeztetett a kollégákkal. |
2016.
november 16-án
Szuszikné Medgyesi Zita és Seressné Barta Ibolya tanárnők számoltak be
a Diákönkormányzatnak az írországi tanulmányútjukról . |
2016. október -
november:
2017-es Erasmus KA1-es pályázat előkészítése, jelentkezők keresése,
kiválasztása, programok egyeztetése |
2016.
október 24-én
az iskolánkba látogató lengyel testvériskolai delegáció pedagógusainak
tartottunk tájékoztatót az Erasmus+ program
lehetőségeiről,
a KA1-es program tapasztalatairól. |
Disszeminációs
konferencia a
Tempus Közalapítvány szervezésében 2016. október 5-én Budapesten Seressné Barta Ibolya tanárnő tartott előadást a Comenius Klub munkájáról.. Prezentáció itt. |
2016. szeptember
28-án az
Erasmus koordinátorok megbeszélése volt a könyvtárban |
2016. szeptember Az
EGT
Alapnál szakmai
tanulmányútra pályázik iskolánk 4 pedagógusa. |
2016.
augusztus A
tantestület tájékoztatása a nyári mobilitásokról |
Nemzeti
napok Ír nap 2017. február 8-én szerveztük meg a könyvtárban a vetélkedőt. Előtte az aulában egy kiállításon mutattuk be Írországot. . Képek. Puzzle - Ügyeskedj és rakd ki! Máltai nap 2017. március 8-án tartottuk a könyvtárban és az aulában. A feladatokat és a programot Laboncz Csilla tanárnő állította össze. Képek. |
Mobilitások 2016.ban Írországban tanulhatott Seressné Barta Ibolya beszámoló sajtómegjelenés 1. 2. prezentávióik 1. 2. 3. 4. 5. Tanfolyamon készült portfólió Blog: á Út a forráshoz Tantestületi beszámoló Ír zenei gyűjtemény Videó Dublinról Fotók Élmények Írországban Szuszikné Medgyessy Zita beszámoló sajtómegjelenés prezentációk Videó Corkról fotók Máltán tanulhatott Laboncz Csilla beszámoló sajtómegjelenés prezentáviók fotók |
Mobilitások
szervezése Felvettük a kapcsolatot a képző intézményekkel, átutaltuk a tanfolyamok költségeit, megvásároltuk a repülőjegyeket, és lefoglaltuk a szállást. A 2016-os mobilitások megszervezésére nagyon kevés időnk maradt a szerződéskötés elhúzódása miatt, de végül minden a helyére került. |
Pályázati eredmény,
szerződéskötés 2016 júniusában érkezett meg az értesítés a KA1 pályázatunk kedvező elbírálásáról, júliusban került sor a szerződéskötésre. Két pedagógus júliusban, egy pedig augusztusban vehetett részt külföldi kurzuson. |
Pályázati
anyag megírása,
beadása, KA2: Clothes as an element of culture The project entitled 'Clothing as an element of culture' is for students aged 12-15 from schools of Poland, Italy, Greece, Slovakia,Hungary, and Turkey. Its aims are to make the students reflect on clothing in their school, clothing in their daily lives and clothing in their past. It also shows them that there is nothing in being different. The projects objectives are also to learn work as a team, leadership, sens of responsibility, time keeping, compromising, flexibility, entrepreneurship, critical and analitycal thinking skills, solving problems. Our students will learn our partners' culture and educational systems, they become more creative and immaginative . They will develop their ITC skills and language skills. Our students are the children with educational difficulties and economic obstacles. Moreover, they come from different social backgrounds: one-parent family, broken families, and divorced families. Poverty and unemployment affect students' life and have a great impact on their process of learning in becoming a better human being. Our students come from rural areas and urban problem zones. Inspite of the fact the students live in disadvantage areas with poor facilities they are eager to cooporate and take part in competitions, local and European projects. Taking part in this project could give our young learners a chance and an opportunity to develop their skills and abilities. Most of our project's activities are done in our schools by our students, teachers, and parents who help us to make our project. At the beginning of the project we are going to present the aims, subject matters, predictable effect, the independed actions, impacts and final products. Moreover, we are going to start writing a blog, choose an Erasmus Plus logo as well as a school circle. We are going to make a fashion designing studio by computer, developing students' entrepreneurship, designing future career of students, presenting a lecture entitled 'From the bottom to the coat'- getting to know students with the process of making clothes. Choosing materials and fabrics are necessary while creating our common European costume. Furthermore, we are going to make a dictionary of trailoring vocabulary inEnglish as well as partners' languages. Instead of it, we are going to visit local ethnographic museums, and national museums connected with clothing. We are going to make a lot of multimedia presentations to show our work and experiences to everyone so that we gather thanks to the project. In addition, we are going to visit our partners' countries where we are going to work together on our European costume and magazine called EuroDesign. Sajnos ezt a pályázatunkat nem támogatta az Európai Bizottság. KA1 "A nyelvkincs egyúttal gondolatkincs" (Babits) Debrecen legnagyobb lakótelepének egyik iskolájában a tanulók jelentős része hátrányos helyzetű diák. A pedagógusok a hátránykompenzálást és a tehetségek gondozását kiemelt feladatnak tartják. Nemzetközi kapcsolatok, programok révén is igyekeznek ezt segíteni, a lehetőségeket bővíteni. Ebben a törekvésben a szülők is támogatják az iskolát. Ahhoz, hogy a nemzetközi kapcsolatok bővüljenek elengedhetetlen, hogy egyre több pedagógus legyen képes megfelelő szinten kommunikálni idegen nyelven. Eddigi sikeres nemzetközi projektjeinkben ez volt legfőbb hiányosságunk. Ezen kívánunk változtatni azzal, hogy ezt kiemelt feladatként kezeljük. 9 pedagógusnak: tanítónőknek, fejlesztő pedagógusnak, művészeti iskolai pedagógusnak, tanároknak, intézményvezető helyettesnek szeretnénk első körben lehetőséget biztosítani a nyelvtudásuk fejlesztésére. Abban bízunk, hogy ez ösztönzőleg hat a többi kollégára is, és néhány éven belül az intézményben a kollégáknak legalább fele képes lesz megfelelő szinten kommunikálni idegen nyelven. Ez lehetőséget teremt majd egyre szélesebb körű nemzetközi kapcsolatépítésre, új projektekbe bekapcsolódásra, szakmai tapasztalatcserékre. Ugyancsak fontosnak tartjuk az új IKT eszközök használatát, a hozzá kapcsolódó ismeretek bővítését. Ebben egyik kollégánk tud segíteni, aki az iskola weblapját, projektweblapokat is szerkeszt, mivel megfelelő nyelvismerettel ilyen jellegű kurzuson részt tud venni, és az ismereteket átadni az intézményben dolgozó kollégáknak. Intézményünknek nincsenek beiskolázási problémái köszönhetően a sokrétű és színes programjainknak, jó pedagógusainknak. Ezen az úton tovább haladva, a gyerekek számára is példát mutatva idegen nyelveket beszélő és használó pedagógusokat szeretnénk, akik képesek a korszerű IKT eszközök használatára tanóráikon és nemzetközi kapcsolataik építésében, projektek megvalósításában. Ez a pályázatunk támogatást nyert. |
Megbeszélések,
munkaértekezletek |
Felhívás
Erasmus+
programban részvételre iskolánk pedagógusainak |
2014-2015-ös tanév
KA2 project It takes a village to…..” is a project thought by nine European schools different for culture and traditions but fully aware that educating and providing a child with the required skills for the real world challenges takes more than school instruction and formal curricula. As we, all participant institutions see it, the well-known and commonly accepted saying it takes a village to educate a child often times reminds us that any child´s upbringing is not just a question of family or school substance, but it thoroughly concerns to the community it belongs to. Hence, education authorities and all those in charge of children apprenticeship should join forces in a long-lasting struggle to opening up the school premises to its corresponding village and, in a much broader sense today, to the unbounded territory of the global village in which all our kids virtually reside for a significant part of their time. Sajnos nem támogatták a projektet, így nem indulhatott. |
Mi az Erasmus+? Az Erasmus+ az Európai Bizottság programja, amely az oktatást és képzést, az ifjúsági szférát és a sportot támogatja. A pályázati program az oktatás és képzés területén mobilitási, partnerségi és szakpolitikai tevékenységek megvalósítását teszi lehetővé a felsőoktatási, a közoktatási, a szakképzési és a felnőtt tanulási szektorokban. Mi az Erasmus+ program célja az oktatás-képzés területén? a kulcskompetenciák és készségek fejlesztése, különös tekintettel a munkaerőpiac és a társadalmi kohézió szempontjából fontos készségekre; elsősorban tanulmányi célú mobilitások, illetve az oktatási-képzési intézmények és a cégek közötti együttműködés segítségével a minőség, az innováció és a nemzetköziesítés erősítése az oktatási-képzési intézményekben, elsősorban nemzetközi együttműködések segítségével, az oktatás-képzés világán túli szereplők bevonásával a szakpolitikai reformok és az oktatási-képzési rendszerek modernizációjának támogatása, elsősorban szakpolitikai együttműködésekkel, az Unió átláthatóságot és elismertetést szolgáló eszközeinek hatékonyabb használatával, valamint a jó gyakorlatok megosztásával a nyelvtanítás és nyelvtanulás fejlesztése, a nyelvi sokszínűség és az interkulturális érzékenység támogatása További információk a Tempus Közalapítvány honlapján. |
NEMZETKÖZI
PROGRAMJAINK |